وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال
سرخط خبرها

ترفند قاچاقچیان با تغییر نام مواد مخدر برای جذب قربانی بیشتر | گل همان بنگ است

  • کد خبر: ۱۵۹۹۵۶
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
ترفند قاچاقچیان با تغییر نام مواد مخدر برای جذب قربانی بیشتر | گل همان بنگ است
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هشدار داده است قاچاقچیان با تغییر نام مواد مخدر برای جذب قربانی بیشتر تلاش می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، از ترفندهای قاچاقچیان مواد مخدر، تغییرنام مواد مخدر به اسامی فریبنده است. امروزه برخی سودجویان به جای ماده مخدر بنگ از واژه گل استفاده می کنند تا برای قربانیان خود جذابیت ایجاد کنند. درهمین خصوص معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هشدار داده است.

ماری‌جوانا، حشیش و علف (وید) همگی گیاهان روان‌گردانی هستند که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند. استعمال این ماده مخدر به صورت سیگارهای دست پیچ صورت می‌گیرد و به شدت در میان جوانان رایج است. مشکل اصلی ناآگاهی مردم و جوانان است آن‌ها تصور می‌کنند که محرک گل، اعتیادآور نیست و به راحتی می‌توانند روی مصرف آن کنترل داشته باشند.

والدین نسبت به رفتار فرزندان هوشیار باشند

آسیب‌شناسان اجتماعی بر این موضوع تاکید دارند که علامت فیزیکی مصرف «گل» شامل خشکی دهان، گیجی، عدم تمرکز، تغییر مدل صحبت کردن و کندتر شدن نحوه کلامی است و علامت‌های رفتاری مصرف «گل» نیز شامل خشم، پرخاشگری و آستانه تحمل پایین است؛ مصرف‌کنندگان «گل» افسرده و منزوی می‌شوند.

 مصرف «گل» که طولانی می‌شود، روی حافظه و تمرکز خیلی تأثیر می‌گذارد. در حالت‌های مصرف بالای «گل» نیز علائم توهم و هذیان پیش می‌آید که شامل توهم دیداری و شنوایی است. مصرف «گل» در نوجوانان و جوانان موجب شادی مفرط و خنده بی‌مورد می‌شود و والدین می‌توانند متوجه شوند که فرزندشان مانند قبل نیست. در بسیاری مواقع علامت فیزیکی مصرف «گل»، قرمز شدن چشم است.

افراد پس از مصرف «گل»، دست به کارهای پرخطر می‌زنند و مثلاً رانندگی پرخطر انجام می‌دهند. مصرف «گل» در دانش‌آموزان و دانشجویان به ندرت افت تحصیلی ایجاد می‌کند. مصرف «گل» روی عملکردهای شغلی تأثیر می‌گذارد مثلاً باعث می‌شود تا فرد هر روز سر کار نرود و غیبت کند و بی‌حوصله باشد.

ممکن است برخی تغییرات رفتاری بر اثر مصرف «گل» نباشد اما اگر والدین می‌بینند که در رفتار فرزندان تغییرات کوچکی رخ داده باید با آنان گفت‌وگو کنند و اگر مشکلی وجود دارد برای رفع آن با فرزند خود همراهی کنند و اگر از مشکلات کودک سردر نمی‌آورند از متخصصان مربوطه کمک بگیرند.

باور نادرست وجود دارد مبنی بر اینکه «گل» اعتیادآور نیست درحالی که «گل» اتفاقاً اعتیادآور است و از مواد دروازه‌ای به شماری می‌رود به آن معنا که راه ورود به مصرف سایر مواد مانند سیگار و حشیش را باز می‌کند و باید والدین نسبت به رفتار فرزندان هوشیار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->